Het is vr jul 30, 2010 7:29 am

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: janken en janken
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2006 12:44 am 

Mijn vraag is de volgende,

Op het moment gaat het best lekker met djago zoals ik in mijn vorige topic ook al aangaf.

Hij is 31 januari gecastreerd ook dit loopt voorspoedig, hij moet 10 dagen zo'n lampekap om, en als ik hem even afdoe als we gaan lopen en ik kom weer terug en wil hem omdoen dan duwt ie zelf zijn kop erdoor heen en kwispelt alsof die het leuk vind :-? maar wel grappig. en dus geen problemen mee. hij probeert ook niet aan de wond te likken e.d.
En het geneest tot nu toe goed.

Maar wat me opvalt is het volgende en misschien dat dit er iets mee temaken heeft dat ie gecastreerd is.

De laatste 3 dagen is die erg irritant bezig snachts met janken. als het hem allemaal te lang duurt smorgens dan begint ie te janken een kwartier lang dan houdt ie op, dan 10 minuten later begint ie weer en ga zo maar door.

Ik werk zelf snachts en ik ga om 4 uur half 5 smorgens nog altijd met hem uit en om 8 uur smorgens begint het nu al wel soms. dus erg irritant.

Ik negeer het nu totaal en reageer er absoluut niet op. en zelfs als ik uit bed wil en ik hoor hem janken probeer ik te wachten totdatie 5 of 10 minuten stil is zodat ik juist dan hem uit de bench kan halen.

Maargoed dit moment krijg ik eigenlijk niet omdat die elke keer maar hele korte pauzes heeft op den duur. Ik ga er dan uit en negeer hem nog even en ga rustig nog mijn ding doen en pas daarna ga ik naar hem toe ( nog steeds af en toe wat jankent)

maar waar ik zo bang voorben nu is dat ie hierdoor toch wat denkt te bereiken door het janken.

In het verleden moet ik eerlijk zeggen dat wij er niet super slim mee om zijn gegaan.

Als hij smorgens jankte ( wat sporadisch gebeurde) en het duurde te lang dan riep ik even ga af, en hij ging idd lekker af en je hoorde hem niet meer en kon rustig met hem uit na opstaan. ( stom stom stom natuurlijk achteraf)

Ook als ik weg ga naar de keuken of gang ging die eerst janken en zenuwachtig heen en weer lopen, dit hadden we eindelijk onder de knie, maar de laatste paar dagen begint ie dit gedrag toch weer te vertonen.

Kan dit allemaal komen door zijn lichamelijke verandering ( castratie) of is hier toch wat anders aan de hand.

als ik weet dat het door de castratie komt dan weet ik dat het sowieso gewoon even op mijn lip bijten is en even zo veel mogelijk negereren idd.

Maar anders moet ik toch echt even kijken wat het anders kan zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2006 2:37 am 
Moderator

misschien komt het idd door de castratie. heb je hem na die castratie ander behandeld dan anders ? klinkt een beetje raar maar ging je de eerste dagen gelijk naar hem toe als je beneden kwam om te kijken of alles goed was met de wond enzo? honden zijn zo pienter geef ze een vinger en ze nemen je hele hand haha. dat zou het kunnen verklaren dat hij dat gedrag weer gaat vertonen nu je weer 'normaal'met hem om ga.

toen mijn vorige hond geopenreert was lag ik hem de eerste week ook in de watten (bij wijzen van) nou dat heb ik geweten en er moet weer even opvoeding aan te pas komen hihi. meestal doe je dit zelf onbewust maar als je hond er gevoelig voor is ga je dit merken.
ik hoop dat je een beetje begrijp wat ik bedoel.

Profiel  

Berichttitel: reactie
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2006 3:54 am 

Ik begrijp precies wat je bedoeld, en opzich hebben we niet erg anders tegen hem gedaan. Kijk sommige dingen moet ik wel anders doen, en je bent toch op een andere manier met hem bezig, wond verschonen, plijsters over huid en haar eraftrekken wat er een dagje of halve dag opzit is ook niet een fijn gevoel, dus je stelt hem wat gerust dit soort dingen veranderd de situatie toch wel.

Maar voor de rest ben ik net zo strikt in dingen als voorheen en probeer hem zo min mogelijk als zielige te behandelen.

Maar misschien heb je wel gelijk idd dat ie het toch doorheeft. en ik weet opzich dat het dus hieraan kan liggen en zal er nog extra voorzichtig mee zijn,

Morgen of overmorgen mag de kap eraf en de plijsters en gaas e.d eraf en ik ga even overleggen met de dierenarts of die weer buiten lekker mag spelen e.d. en of ik nog op dingen moet letten. als het vanaf nu opzich allemaal weer zoals vanouds kan dan heeft ie dit hoop ik ook wel snel genoeg weer door.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2006 6:21 pm 

Is hij dan alleen 's nachts, want dan vind ik het wel erg lang dat hij zich rustig moet houden en alleen moet blijven en kan ik me voorstellen dat hij een keer gezelschap wil 's morgens. Ik neem ook aan dat je om vier uur ook niet lekker een eind met hem gaat rennen en spelen in het donker.

Wil je hem niet meenemen naar de slaapkamer?

Anne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2006 10:47 pm 

AnneBarbara schreef:
Is hij dan alleen 's nachts, want dan vind ik het wel erg lang dat hij zich rustig moet houden en alleen moet blijven en kan ik me voorstellen dat hij een keer gezelschap wil 's morgens. Ik neem ook aan dat je om vier uur ook niet lekker een eind met hem gaat rennen en spelen in het donker.

Wil je hem niet meenemen naar de slaapkamer?

Anne

normaal kon die ook snachts heel de nacht alleen zitten. en ik neem aan dat er wel meer honden zijn die snachts of in de bench zitten of in de gang alleen.

Snachts mag die ook lekker zijn gang gaan hoor buiten, alleen met de bal e.d. gaat natuurlijk niet, want dan ben ik zelf meer aan het zoeken dan djago haha, maar voor de rest is het niet even snel lopen zegmaar.

Ik ben overdag voor de rest in principe heel de dag om hem heen, in ieder geval het grootste gedeelte, dus ik denk dat hij mij meer ziet dat de meeste honden hun baasje. en hier zit ook een deel wel van het probleem denk ik. hij is zo gewend iemand om zich heen te hebben dat hij het dan snachts moeilijk vind.

Maar nogmaasl hij kon tot volkort ook alleen zitten snachts tot smorgens, en vind dit niet meer dan normaal.

Op het moment dat ik hem snachts ook nog bij me in de slaapkamer neemt, dan is die helemaal 23 uur per 24 uur bij me, en ik denk niet dat dit bevoordelijk is voor als er een periode komt dat ik wel wat meer weg bent, want dan is die zo gewend aan iemand om zich heen, en zal dan niet meer wennen als ie alleen is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2006 11:39 pm 

Ik neem aan dat je Django pas kon ophalen toen hij weer zo goed als volledig wakker was? Als dat het geval is, denk ik dat hij bang is dat je hem in de steek laat.(verlatingsangst aan het ontwikkelen?)
Hij werd immers in een vreemde omgeving wakker en jij was er niet?

Het enige dat ik kan bedenken is om hem weer leren alleen te moeten zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2006 12:50 am 

granny schreef:
Ik neem aan dat je Django pas kon ophalen toen hij weer zo goed als volledig wakker was? Als dat het geval is, denk ik dat hij bang is dat je hem in de steek laat.(verlatingsangst aan het ontwikkelen?)
Hij werd immers in een vreemde omgeving wakker en jij was er niet?

Het enige dat ik kan bedenken is om hem weer leren alleen te moeten zijn.

het is nou inmiddels 9 dagen terug dat hij is gecastreerd, en hij is thuis gebracht toen die nog half slaperig was, hij was opzich al wel wakker maar hij kon nog niet lopen e.d.

mijn da doet dit express omdat ze het het beste voor de hond vind om lekker thuis de roes uit te slapen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 18, 2006 12:01 am 
Moderator

hoe gaat het nu?

Profiel  

Berichttitel: reactie
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2006 3:36 am 

met djago gaat het wel beter, wel iets minder janken gelukkig, nog wel wat hoor maar hij heeft dat opzich toch wel inzich.

Verder was ik wel vandaag even goed kwaad op hem. ik was buiten en hij zag een jack russel op afstand en hij als een speer erachteraan en die jack weg rennen en gelukkig toen ik hem een paar keer riep kwam die wel terug, maar toen die bij me was kwam er net een andere hond langs, en djago er rustig op af gewoon beetje snuffelen ( dacht ik in het begin, doet ie wel vaker ) en die hond was daar niet zo van gedient en blafte 1 x een beetje, en djago reageerde me toch een partij vel en happen en dat hondje was echt bang, en probeerde weg te lopen en djago bleef happen.

Weet nu niet of dat door die castratie komt of niet, want normaal is die pas zo als een hond hem echt uitdaagt ofzo, dan gaat ie er wel op in, maar niet bij 1 x ff blaffen, dus daar schrok ik wel even van.

Hij was niet onwijs super de luxe fel en vals aan het doen maar toch het idee, en het ziet er toch niet zo leuk uit vind ik. Gelukkig was de man van het hondje er erg relaxed onder en toen ik me excuses aan bood, zei die van ja kan je ook niets aan doen en verder niets.

Nu zat ik zelf te denken dat dit door de castatie kan komen, ( hoop ik althans maar) dan gaat het misschien ook wel weer over, want zou dit kunnen of niet?

Ik ben nu wel weer voorzichtiger met hem natuurlijk, het is en wordt een erg sterke hond, die als die wil veel schade kan aanrichten en hoop gewoon dat ie straks echt wat rustiger gaat worden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]