Mijn vraag is de volgende,
Op het moment gaat het best lekker met djago zoals ik in mijn vorige topic ook al aangaf.
Hij is 31 januari gecastreerd ook dit loopt voorspoedig, hij moet 10 dagen zo'n lampekap om, en als ik hem even afdoe als we gaan lopen en ik kom weer terug en wil hem omdoen dan duwt ie zelf zijn kop erdoor heen en kwispelt alsof die het leuk vind

maar wel grappig. en dus geen problemen mee. hij probeert ook niet aan de wond te likken e.d.
En het geneest tot nu toe goed.
Maar wat me opvalt is het volgende en misschien dat dit er iets mee temaken heeft dat ie gecastreerd is.
De laatste 3 dagen is die erg irritant bezig snachts met janken. als het hem allemaal te lang duurt smorgens dan begint ie te janken een kwartier lang dan houdt ie op, dan 10 minuten later begint ie weer en ga zo maar door.
Ik werk zelf snachts en ik ga om 4 uur half 5 smorgens nog altijd met hem uit en om 8 uur smorgens begint het nu al wel soms. dus erg irritant.
Ik negeer het nu totaal en reageer er absoluut niet op. en zelfs als ik uit bed wil en ik hoor hem janken probeer ik te wachten totdatie 5 of 10 minuten stil is zodat ik juist dan hem uit de bench kan halen.
Maargoed dit moment krijg ik eigenlijk niet omdat die elke keer maar hele korte pauzes heeft op den duur. Ik ga er dan uit en negeer hem nog even en ga rustig nog mijn ding doen en pas daarna ga ik naar hem toe ( nog steeds af en toe wat jankent)
maar waar ik zo bang voorben nu is dat ie hierdoor toch wat denkt te bereiken door het janken.
In het verleden moet ik eerlijk zeggen dat wij er niet super slim mee om zijn gegaan.
Als hij smorgens jankte ( wat sporadisch gebeurde) en het duurde te lang dan riep ik even ga af, en hij ging idd lekker af en je hoorde hem niet meer en kon rustig met hem uit na opstaan. ( stom stom stom natuurlijk achteraf)
Ook als ik weg ga naar de keuken of gang ging die eerst janken en zenuwachtig heen en weer lopen, dit hadden we eindelijk onder de knie, maar de laatste paar dagen begint ie dit gedrag toch weer te vertonen.
Kan dit allemaal komen door zijn lichamelijke verandering ( castratie) of is hier toch wat anders aan de hand.
als ik weet dat het door de castratie komt dan weet ik dat het sowieso gewoon even op mijn lip bijten is en even zo veel mogelijk negereren idd.
Maar anders moet ik toch echt even kijken wat het anders kan zijn.