Wij hebben
ook negatieve ervaringen met Rashondenkennel Dogy te Merksplas:
Op zondag 20 september jl. hebben mijn ouders een pup Cockers Spaniël (geboren 01/07/2009) gekocht bij Rashondenkennel dogy Eric Hendrickx te Merksplas Belgie. Bij thuiskomst diezelfde middag bleek de pup al diaree te hebben en begon te kuchen en hoesten. Mijn vader heeft de volgende dag contact met eigenaar Dogy opgenomen om te overleggen wat te doen. Erik Hendrickx zou pilletjes (???) opsturen en toen mijn vader 2 dagen daarna hierover belde zou dit vergeten zijn? Ondertussen is mijn vader met de zieke pup naar hun eigen dierenarts gegaan. Daar is ze grondig onderzocht en heeft zij antibiotica, pijnstiller, ontstekingsremmer, ontwormingsmiddel en vocht gekregen middels injecties. De dagen die volgden bleef de diaree aanhouden en werd zelfs heftiger evenals het kuchen wat nu verergerde met overgeven. Vrijdag 2 oktober jl. is mijn vader met spoed teruggegaan met de doodzieke pup naar de dierenarts. De pup had de avond ervoor zelfs al een soort beroerte en aanvallen gehad. Daar heeft de pup weer vocht , pijnstiller, ontstekingsremmer en vitamine injectie gekregen. De pup kreeg daarna constant epileptische aanvallen, liep overal tegenaan en begon te ijlen. We hebben toen besloten de pup uit haar lijden te laten verlossen en zijn s’avonds teruggegaan naar de dierenarts. Het virus was inmiddels in de hersenen geslagen en ze was helaas niet meer te redden. De pup is op 2 oktober jl. ge-euthaniseerd. Ze bleek de Hondenziekte (Ziekte van carré) onder de leden te hebben.
Mijn ouders hebben hier veel verdriet van.
De pup wou ontzettend graag en was geen snelle opgever, ze heeft gevochten voor haar leventje maar het virus gaf haar geen enkele kans. We zijn er kapot van!
De pup is met 6 weken oud enkel geënt voor Parvo en pas met ruim 8 weken oud voor o.a. hondenziekte (ziekte van Carré) . Conclusie: te laat dus, de pup was eerder besmet met het hondenvirus en is daarna pas ingeënt. De pup was vanaf dag 1 (20-09-2009) al ziek . Volgens Dierenrecht had de pup met 6 weken oud al geënt moeten zijn voor ook Hondenziekte (ziekte van Carré).
De koopovereenkomst die bij de pup zat inbegrepen blijkt goed dichtgetimmerd te zijn.
Zo zou de pup binnen 10 dagen na overdracht overleden moeten zijn aan de ziekte van Carré om aanspraak te kunnen maken op het betaalde bedrag van 400 euro. Normaal verloop van deze ziekte is 2-3 weken, daarom is deze voorwaarde niet rechtsgeldig. Ook zou de pup opgestuurd moeten worden naar 1 van de 4 vermelde laboratoria zodat bewezen kon worden dat de pup deze ziekte daadwerkelijk gehad zou hebben. Binnen 2 dagen zou na het overlijden een verklaring van de dierenarts opgestuurd moeten zijn. Als je net een pup, die je twee weken intensief verzorgd hebt, begraven hebt, denk je echt niet aan deze zaken. Dit met het gevolg dat je onmogelijk op tijd bent om aan alle voorwaarden te voldoen. Dat terzijde,
Helaas zijn we erachter gekomen dat de kennel niet zo goed te boek staat. Wanneer je googled op de kennel dan kom je een groot scala aan klachten en negatieve ervaringen van gedupeerden tegen over deze organisatie. Er wordt zelfs beweerd dat er honderden pups vanuit het Oostblok naar deze kennel komen om zodoende snel verkocht te worden. We hebben zelfs een weblog gevonden die een boycot heeft opgezet tegen deze ‘rashondenkennel Dogy’ :
www.boycot-doggy.loggy.nl (ps. positieve berichten op dit weblog zijn door eigenaar
zelf geplaatst onder valse naam en andere emailadressen!!)
We hebben verschillende forums en andere berichten bekeken die stellig waarschuwen om hier geen pup te gaan kopen.
Hadden we hier maar eerder naar gekeken alvorens we naar Dogy zouden gaan.
Mijn vader heeft op 03.10.2009 met Rashondenkennel Dogy gesproken over de pup die overleden was en deze gaf meteen aan dat we aan alle voorwaarden van het contract moeten voldoen om ons geld terug te krijgen. Dit is echter een onmogelijke zaak.
Ook zijn we inmiddels telefonisch
bedreigt door Eric Hendrikxs. Dit doet hij vaker en voor mij zegt dat genoeg.
Helaas zijn veel gedupeerden afgehaakt vanwege zijn bedreigingen en het koopcontract wat volgens hem in orde is. Helaas is hij nu mij tegengekomen.
Volgens de wet mag je geen zieke dieren verkopen, dit is strafbaar. !!!
Hiervoor laten we procesverbaal opmaken bij onze politie in onze woonplaats Deurne.
Wij eisen geld terug met behulp van onze Rechtsbijstand. Wij geven niet gewonnen!
Mijn ouders zijn gevallen voor een lief klein hondje en bleken achteraf een zieke hond te kopen. Daar zijn ze behoorlijk door gekwetst en verdrietig van!
Wij hopen dat er nu eens actie ondernomen wordt tegen deze malafide hondenhandelaar!
Hiermee eindigt onze ervaring met Rashondenkennel Dogy te Merksplas.
groeten grote dierenvriend!